Het begin is gemaakt.

Nadat we op 28 december onze fietsen in het depot van Schiphol hadden geplaatst zijn we naar de stad gegaan om Teunis en Tjetske te ontmoeten. Lekker samen praten en eten is een fijne start van onze reis. Na een rustig nachtje in het Mercure hotel stonden we om 05.00 uur naast ons bed voor het proces van douane-controle, inchecken, boarden en naar Madrid. Die rit was minder comfortabel. Iberia heeft bezuinigd op de korte ritten. De afstand tussen de stoelen was erg krap en voor het eten moesten we betalen. Gelukkig was dat van Madrid naar Bogotá beter.

Om 02.00 uur Nederlandse tijd arriveerden we eindelijk in ons hotel. 21 uur waren we dus onderweg. Ik vind zo onderweg zijn horen bij het reizen dat ik zo leuk vind, maar toen wij bij aankomst merkten dat onze fietsen niet meegekomen waren, was ik plotseling wel erg moe.

Na 11 uur slapen was on hotel vanochtend veel vriendelijker en na een lekker ontbijtje gingen we ons oriënteren: waar kunnen we pinnen, kan het hotel het vliegveld voor ons berllen in verband met onze fietsen, hoe maken we onze eerste stadswandeling, zodat we thuis geraken?

De wandeling was door La Candeleria, het oude centrum, was mooi en het Museo Botéro zeer de moeite waard. Wehadden in Den Haag al kennisgemaakt met deze arties van de bolheid, maar waren weer onder de indruk én geamuseerd. Er waren bovendien werken van Giacometto, Beckman, Monet, Henri Moore, Renoir, Sissley, Max Ernst, enz.

Dus kunstliefhebbers: op naar Bogotá.

Klik hier voor defoto’s van onze reis.